Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Figurenfontänen

Seit der Teilnahme an dem Wettbewerb für eine Brunnenplastik mitten auf dem Katschhof in Aachen 1983 treibt mich dieses Thema um. Damals meinte ich, ich könnte mich der schier unendlichen Fülle historischer Ereignisse und Vorgänge – von den heissen Quellen und den Bädern bis zu den Kaiserkrönungen – am ehesten nähern, wenn ich mir vorstellte, ich ließe beim Betrachten einer Fontäne das permanente Steigen und Fallen der wechselnden Wasserformen wie die Machtepochen der Geschichte an mir vorüberziehen. Die Herausforderung, den schnellen Fluss realer Bewegung in die Dynamik der festen bildhauerischen Form zu übersetzen, führte dazu, mich immer wieder mit Figurenfontänen zu beschäftigen, einem Aspekt meiner Auseinandersetzung mit der vierten Dimension des Raumes in der Plastik.